ČSOB
Široká nabídka produktů, silná pozice na trhu i bohatá historie. Tím vším se může chlubit jedna z našich nejstarších bank v České republice – ČSOB. Čím může běžného klienta zaujmout?
Stručné informace o ČSOB
- Založení banky: 1964
Založená státem
- Prodej belgické KBC Bank: 1999
- Převzetí IPB: 2000
- Počet klientů: 4,340 mil. klientů
Údaj platný k 31. 12. 2022
- Kód banky: 0300
Historie a současnost ČSOB
Československou obchodní banku, a.s. (ČSOB), založil stát v roce 1964. V té době fungovala především jako banka pro poskytování služeb pro financování zahraničního obchodu a volných měnových operací na československém trhu.
V červnu 1999 ji vláda zprivatizovala a prodala belgické KBC Bank. Ta spadá pod mezinárodní bankovní a pojišťovací skupinu KBC Group. O rok později převzala ČSOB Investiční a poštovní banku. Současně na českém i slovenském trhu působila do roku 2007. K 1. lednu 2008 se osamostatnila a stala se z ní právnická osoba. Další podrobnosti o historii banky si můžete přečíst na Wikipedii.
Skupina ČSOB
Skupina ČSOB patří k předním poskytovatelům finančních služeb v České republice, a poskytuje hlavně hypotéky, stavební spoření, privátní bankovnictví a leasing. Klienti mohou její služby využívat prostřednictvím různých značek a distribučních kanálů. Díky tomu mají ke svým účtům a ostatním produktům vždy přístup.
Působí pod základními obchodními značkami – ČSOB (modrá značka), Finanční centra a ČSOB Poštovní spořitelna. Je propojena také s dalšími strategickými společnostmi nabízející finanční služby (Hypoteční banka, ČSOB Pojišťovna, Českomoravská stavební spořitelna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria).
Centrála banky se nachází v Praze Radlicích a v článku na Měšec.cz se můžete dočíst, jak celý komplex vypadá uvnitř.
Produktové portfolio ČSOB:
- klasické bankovní služby,
- hypotéky a půjčky ze stavebního spoření,
- pojištění,
- penzijní fondy,
- specializované služby,
- produkty kolektivního financování a správa aktiv,
- služby týkající se obchodů s cennými papíry na finančních trzích
Majitelé
Banku založil v roce 1964 stát a jemu také patřila až do roku 1999, kdy byla zprivatizována a prodána belgické KBC bank – univerzální bance specializující se na privátní klienty a malé i střední podniky.
Zkratka KBC se odvozuje od celého názvu banky Kredietbank ABB Insurance CERA Bank. V čele ČSOB stojí v současnosti John Arthur Hollows jako předseda představenstva a generální ředitel.
Získaná ocenění
O úspěšnosti a kvalitě skupiny ČSOB svědčí i četná ocenění, které za dobu své působnosti získala. Podívejme se na některá z posledních let.
Ocenění za rok 2022
- Nejlepší banka pro vztahy k investorům v České republice pro rok 2022 v soutěži Global Banking and Finance
- 2. místo v kategoriích Nejlepší banka a Klientsky nejpřívětivější banka v soutěži Cena hospodářských novin 2022
- Nejlepší banka v ČR pro rok 2022 dle časopisu Euromoney, ČSOB získala toto ocenění již po dvanácté
- Nejlepší banka v ČR pro rok 2022 dle magazínu Global Finance
- 2. místo v 5 kategoriích včetně Kreditních karet a Hypoték v soutěži Zlatá koruna 2022
- 3. místo v kategorii Cena veřejnosti za ČSOB Smart s virtuální asistentkou v soutěži Zlatá koruna 2022
- 3. místo v kategorii Refinancování spotřebitelských úvěrů za Konsolidaci půjček v soutěži Finparáda 2022
Ocenění za rok 2021
- 1. místo v kategorii Hypotéka roku a 2. místo v kategorii Udržitelná banka roku v soutěži Mastercard Banka roku 2021
- Nejlepší česká banka za rok 2021 dle Global Finance
- 1. místo v kategorii Platební karty za ČSOB Premium kartu v soutěži Zlatá koruna 2021
- 2. místo v kategorii Novinka roku za ČSOB Drobné v soutěži Zlatá koruna 2021
- 3. místo v kategorii hypoték za ČSOB Hypotéku v soutěži Zlatá koruna 2021
- 3. místo za společenskou odpovědnost díky projektu ČSOB pomáhá regionům v soutěži Zlatá koruna 2021
- 3. místo v kategorii Spotřebitelských úvěrů za Půjčku na cokoliv v soutěži Finparáda 2021
Ocenění za rok 2020
- 2. místo v kategorii Platební karty za ČSOB Premium kartu v soutěži Zlatá koruna 2020
- 3. místo v kategorii Leasing v soutěži Zlatá koruna 2020
- 3. místo v kategorii Spotřebitelských úvěrů v soutěži Finparáda 2020
- 3. místo v kategorii Penzijního spoření v soutěži Finparáda 2020
Výhody a nevýhody ČSOB
- Dlouholetá historie a silné zázemí banky
- Velký počet poboček a kontaktních míst
- Široké portfolio produktů pro podnikatele, velké instituce i soukromé osoby
- Možnost sjednat si produkty banky i na pobočkách pošty
- Nízké úrokové sazby na spořicích produktech
- Stále ještě zbytečné poplatky a podmínky
Bankovní účty
ČSOB poskytuje svým klientům široký výběr běžných účtů i spořicích produktů, včetně penzijního spoření, termínovaných vkladů apod. Krátce si představíme dva produkty: Plus Konto a Spoření s bonusem.
Plus Konto
ČSOB Plus Konto je běžný bankovní účet s vedením zdarma a neomezenými výběry z bankomatů ČSOB bez poplatků. Součástí jsou odměny za platby kartou, možnost placení mobilem s virtuální kartou nebo 1× výběr na přepážce České pošty zdarma.
Účet nově nabízí pojištění internetových rizik na 1 rok zdarma. Stačí si jej aktivovat v ČSOB Smart. Plus Konto lze sjednat online za pár minut.
Co dalšího můžete od bezplatného účtu očekávat?
- Příchozí a odchozí tuzemské platby zdarma
- Výběry z bankomatů ČSOB zdarma
- Vedení 2 bezkontaktních platebních karet zdarma
- Okamžité odchozí platby zdarma
Jakým poplatkům se nevyhnete?
- Výběr z bankomatu jiné banky: 40 Kč
- Výběr z bankomatu v zahraničí: 100 Kč
Pro úplné informace mrkněte na sazebník nebo na kompletní recenzi Plus Konta.
Spoření s bonusem
Spoření s bonusem je spořicí účet s úrokem 5 % p.a. do výše vkladů 250 000 Kč. Tento úrok získáte pouze pokud si spoření sjednáte v aplikaci ČSOB Smart. Vedení účtu je zdarma a peníze máte ihned k dispozici. Pokud ještě nejste klientem banky, sjednání můžete provést i na pobočce.
- Úroková sazba: až 5 % p.a
. U vkladů do 250 000 Kč při splnění podmínek.
- Vedení účtu: 0 Kč
- Peníze máte kdykoliv k dispozici
- Vklady jsou ze zákona pojištěné
- Recenze spořicího účtu ČSOB
Půjčky a úvěry
U ČSOB si můžete sjednat celou řadu úvěrů. Nechybí půjčka na cokoliv, kreditní karta, konsolidace, autopůjčka, kontokorent nebo půjčka na bydlení či hypotéka. My se nyní podíváme na Půjčku na cokoliv a na hypotéku.
Půjčka na cokoliv
Půjčka na cokoliv je bez poplatků za sjednání a vedení. Peníze můžete mít na účtu do 15 minut od schválení. Banka vám půjčí až 800 000 Kč a splátky si můžete kdykoliv snížit, zvýšit nebo odložit. Předčasné splacení úvěru je navíc zdarma.
- Výše úvěru: od 20 000 do 800 000 Kč
- Splatnost: 12–96 měsíců
- Úroková sazba: od 6,9 % p.a
. Údaj platný k 6. 3. 2023
- Další informace o půjčce: neplatíte za poskytnutí a správu, možnost předčasného splacení, odložení, snížení nebo zvýšení splátek
- Žádost o Půjčku na cokoliv
Hypotéka
Hypotéka od ČSOB je úvěr určený k nákupu nemovitosti, refinancování nebo stavbu. Sjednání i vedení úvěru je zdarma, až 30 % můžete použít pro zařízení domácnosti.
Aktuálně činí pevná úroková sazba na 5 let od 6,04 % p.a. do 70 % hodnoty zástavy. Žádost o hypotéku můžete podat prostřednictvím internetového bankovnictví nebo v ČSOB Smart.
- Výše hypotéky: od 300 000 do 10 000 000 Kč
Max. 90 % hodnoty nemovitosti
- Splatnost: od 5 do 30 let
- Poskytnutí úvěru na bydlení: 0 Kč
- Úroková sazba: od 6,04 % p.a
. Údaj platný k 6. 3. 2023
- Fixace ročního úroku: 1 rok, 3 roky, 5 let, 7 let a 10 let
- Využití: 30 % hypotéky lze použít třeba na vybavení domácnosti
- Sjednání hypotéky: na pobočce
- Správa hypotéky: pohodlně online
- Další informace o hypotéce: banka vyřídí veškeré formality týkající se hypotéky, poskytnutí a vedení zdarma, možnost pojištění
Internetové bankovnictví
S internetovým bankovnictvím banky ČSOB si snadno vyřídíte vše sami přes počítač, levněji a rychleji než na pobočce. Na jednom místě najdete všechny potřebné informace bez nutnosti kamkoliv chodit.
Získáte přehled o svých produktech, jako jsou účty, karty, investice či hypotéka. Můžete si nastavit limity platebních karet nebo si sjednat nové produkty. Banka navíc umožňuje přihlášení s ČSOB Identitou.
ČSOB Smart
V době chytrých telefonů navíc můžete mít svůj účet kdykoliv po ruce díky aplikaci ČSOB Smart. Můžete s ní pohodlně ovládat svůj účet a stejně jako v internetovém bankovnictví sjednávat nové produkty, platit a upravovat limity u karet. Vše vám usnadní virtuální hlasová asistentka Kate. Aplikace je ke stažení v App Store nebo na Google Play.
Oficiální video
Bankomaty a pobočky
Banka ČSOB měla k 31. 12. 2022 201 poboček (pobočky ČSOB a Finanční centra Poštovní spořitelny, bez cca 2 500 obchodních míst České pošty). Banka dále disponuje 1022 bankomaty (včetně bankomatů partnerských bank), z nichž má více než 307 vkladovou funkci.
Zrušení účtu u ČSOB
V ČSOB stejně jako u České spořitelny nelze běžný účet zrušit online. Musíte zajít na pobočku nebo poslat žádost s ověřeným podpisem poštou.
- Na pobočce.
- Písemná žádost se všemi formalitami.
Kontakty
- Oficiální internetové stránky: https://www.csob.cz/
- Telefon: +420 800 300 300
Po-Pá 7.00–22.00, So-Ne 8.00–22.00
- E-mail: info@csob.cz
- Facebook: https://www.facebook.com/csob/
Komentáře (22)
už 7 rok bydlím a nikdy jsem se nezpozdila s žádnou platbou. Až nyní a to kvůli nepochopitelnemu zadržování peněz. Peníze mi na účet byly připsany asi před půl hodinou, 1 den po zákonné lhůtě. Žádné vysvětlení, ani omluva za problémy, které mi tímto bezdůvodnym a nepochopitelnym zadržováním peněz, způsobili. Považuji to minimálně za naprosto neprofesionální,drzé a dalece za hranicemi slušnosti a morálky. Kdyby to byla první platba, nebo šlo o miliony, neřeknu popel, ale jen za tento rok, bylo převodu z totožné karty na zahraničním účtě na totožnou kartu na účtě csob 23 a částky se pohybovaly od. 300kc do 15000kc. Nechápu takové jednání jedné z největších bank a silně zamyslím, že odejdu k bance konkurencni. Jsem zklamaná z přístupu pracovníků a jak si nad tím vším umyli ruce a nikdo mi nebyl schopen, sdělit jediný duvod a ani mi tedy dát kontakt na někoho, kdo by mi byl schopen k tomu dát vyjádření. Ještě dlouho to budu vstřebávat.
Nezvyknu dávat špatné komentáře, ale poslední zkušenost mě donutila.
Přestala mi fungovat 24.3.2024 aplikace klíče. Volala jsem tam 25.3.24 s tím, že na aplikaci jsem závislá, protože se přes klíč přihlašuji i do systémů v práci. Řešila jsem to s nima do 27.3.24, kdy to předali na "Vyšší místa". Kromě toho, že jsem asi 30min čistého času mluvila s robotem, protože nikdo mi neposkytl kontakt, tak jsem toto řešila s minimálně 5 osobami, přičemž jsem jim musela vždy nanovo vysvětlovat co se stalo.
Dnes je 5.4.2024 a stále se nemůžu přihlásit do vlastní banky. Žádná odozva, zase žádný kontakt. Založili "jenom" událost, kterou prý řeší. Nikdo se ale do teď neozval.
Je to nejhorší možná banka, kterou si může človek v Česku nebo na Slovensku vybrat.
Kromě totálně nemožné podpory má šílené poplatky na převodech, výběrech.
V nejbližší dobu, kdy se budu vracet do Česká odcházím od této banky, protože je to jedno velké zklamání.
Nedoporučuji jak jen můžu.
S ČSOB mám dobrou zkušenost. Co jsem četla některé komentáře zde, tak můj názor je zcela opačný. Mám zde super bankéřku, která mi se vším poradí. Vídáme se dvakrát do roka. Kdo investicím alespoň trochu rozumí, tak ví, že kolísají a jejich návratnost zaručena není. Takže pokud Vám v této bance někdo špatně poradil může za to on a ne celá banka. Když si nejsem něčím jistá, tak si zavolám své bankéřce a vše mi vysvětlí. Za dobu investování (což je nyní 10 let) mám zisk 56%, což si myslím, že je slušné.
Pokud chcete s ČSOB investovat, tak bych to viděla s bankéřem vždy na 1-2 schůzky a pak se s ním po roce setkat a probrat aktuální stav .
Dobrý den Eliško,
souhlasím s vámi. Pokud si chce člověk nechat ohledně investic poradit od banky, tak je dobrý osobní bankéř základ.
Děkujeme za sdílení vaší zkušenosti.
Investice, které jdou vždy do minusu,naoko slušné jednání a řízené okrádání klientů to je pro ČSOB normálem,to jsou mé jen krátké zkušenosti s tímto vředem mezi bankami v Česku.
Nerada se touto cestou vyjadřuji, ale druhá špatná zkušenost mne donutila. První byla když jsem vyřizovala dědictví (ČMPF) po manželovi. V 11hodin jsem si zavolala na pobočku v Praze na Andělu. Sdělili mi, co vše potřebuji. Vše jsem měla tak jsem se tam vydala. K přepážce jsem se dostala zhruba po hodině a pracovnice mi sdělila, že nemám všechny podklady. Po mém dotazu, zda se od 11ti hodin změnily podmínky řekla, že si zatelefonuje. Po asi čtvrthodinovém hovoru se mi omluvila a záležitost se mnou vyřídila. Nyní 2.2.2023 jsem na stejnou pobočku šla ukončit můj účet ČMPF a bylo mi sděleno, že mne objednají nejdříve za 14dní. Odešla jsem a zkusila přepážku PS na poště v Praze Radotíně, kde mi pracovnice s úsměvěm sdělila že když chvilku počkám, záležitost mi vyřídí (vypadl totiž jeden klient). Ochotně se mnou žádost vyplnila a vyřídila. Pracovala jsem 33let na poště a produkty pro ČSOB jsme zpracovávaly. Nikdy bych si nedovolila takové jednání a přístup ke klientovi jaký je na Andělu.
Mám podobné zkušenosti. Rád bych si je s Vámi vyměnil
Pište na zdefra@centrum.cz