Internetové bankovnictví Komerční banky – co nabízí?
Internetové a mobilní bankovnictví Komerční banky Moje banka prošlo v roce 2018 velkou modernizací. Co nového nám Komerční banka může ve svém bankovnictví nabídnout? Pojďme se na to mrknout!
O Komerční bance
Komerční banka je jednou z největších bank v České republice. Klade důraz na dobrý vztah s klienty, profesionální přístup a širokou nabídku služeb. Byla založena v roce 1990 a původně sloužila jako peněžní ústav. Prošla mnoha přeměnami, když její většinový podíl zakoupila v roce 2001 francouzská finanční skupina Sociéte Generálé. Tím banku významně stabilizovala.
Výhodou této banky je, že se jedná o stabilní společnost s dlouholetou tradicí. Má velký počet bankomatů a poboček a mnoho investičních příležitostí. Nepotěší vás naopak příliš vysoké poplatky a nízké úrokové sazby na spořicích účtech.
Internetové bankovnictví Moje Banka
Internetové a mobilní bankovnictví Komerční banky prodělalo v roce 2018 významnou modernizaci. Komerční banka se inspirovala zpětnou vazbou svých klientů a do bankovnictví tak přidala mnoho užitečných novinek. Cílem bylo jej nejen zpřehlednit a zjednodušit, nýbrž také inovovat a přidat nové funkce.
Díky tomu může uživatel internetového bankovnictví Moje banka snadno a rychle využívat všech služeb, které se mu nabízí. Ušetří si tak mnohdy zdlouhavou návštěvu pobočky.
V bankovnictví si snadno stáhnete elektronické výpisy, informace o účtech, platbách i dostupných úvěrech. Chcete-li si co nejrychleji sjednat spotřebitelský úvěr nebo kreditní kartu, stačí vám přihlásit se do bankovnictví a zažádat tam. Také můžete investovat do podílových fondů.
Mezi základní a "samozřejmé" funkce bankovnictví pak také patří zadávání transakcí, trvalých příkazů, SIPO či inkasa.
Bankovnictví lze též pohodlně ovládat prostřednictví mobilního telefonu nebo tabletu, a to v aplikaci Mobilní banka. Ta je ke stažení pro operační systémy Android, iOS i Microsoft.
Funkce IB
Internetové bankovnictví Komerční banky nabízí přehlednou a snadnou správu vašich financí. To je navíc podpořeno novými vylepšenými funkcemi, které banka vytvořila speciálně na základě zpětné vazby klientů.
Mezi hlavní rysy bankovnictví patří:
- Vše naleznete na jednom místě – účty, karty, úvěry, pojištění a investice
- K účtu lze zařídit přístup více lidem
- Vaše transakce jsou chráněny SMS a elektronickým podpisem nebo KB klíčem
- Internetovým hrozbám brání Trusteer Raport
Funkce internetového bankovnictví Komerční banky
- Aktuální informace o platbách, všech vašich účtech i úvěrech
- Elektronické výpisy k transakcím i účtům
- Úpravy nastavení limitů, blokace karet – či obnovy
- Správa kontaktních údajů platebních karet
- Jednorázové platby, trvalé příkazy i SIPO
- Možnost sjednání spotřebitelských úvěrů a kreditek
- Lze investovat do podílových fondů
- Spoření Modrá pyramida, pojištění či penzijní spoření
- Dobíjení kreditu mobilních telefonů
Nové funkce, které se mohou hodit
- Pojmenování trvalého příkazu se zobrazí i příjemci
- Banka vás upozorní na konec platnosti trvalého příkazu
- V historii plateb se zobrazují firemní loga
- Budete upozorněni na dvakrát stejně zadanou platbu
- Produkty si můžete řadit dle oblíbenosti
Přehled plateb
Banka se v prvé řadě zaměřila na to, aby byl účet přehlednější a snadněji se ovládal. Zjednodušila proto přehled produktů na úvodní stránce a vylepšila i oblíbenou funkci – přehled plateb. Díky tomu může uživatel vidět kompletní přehled plateb (i zadané v aktuální den) na jednom místě, jedním proklikem z úvodní stránky.
V přehledu plateb tak můžete vidět nejen zaúčtované platby, ale zobrazí se vám i transakce, které ještě nejsou bankou obchodníka zaúčtované a platby čekající na zpracování v horizontu až 30 dnů (trvalé příkazy, inkasa, splátky úvěrů).
Na žádnou platbu byste již neměli zapomenout, protože bankovnictví vám také připomene pravidelné platby, které například zadáváte každý měsíc. Upozorní vás též na stejnou platbu, kterou zadáváte již podruhé.
Přehled produktů
S internetovým bankovnictvím Moje Banka také získáte přehled o svých produktech. Naleznete v něm totiž přehled produktů v rámci Komerční banky, a to ve formě produktových kartiček. Všechny důležité informace máte pohromadě a v případě zájmu o sjednání nabízených produktů můžete využít také příslušných tlačítek, která banka přidala.
Podívejte se na naši recenzi Komerční banky. Dozvíte se vše o historii a další podrobnosti o této bance.
Reklamní video
Jak zřídit IB?
Internetové bankovnictví Moje Banka si sjednáte na pobočce Komerční banky.
Přihlašování je možné pomocí KB klíče nebo, pokud nevlastníte chytrý telefon, pomocí bezpečnostního hesla.
KB klíč sjednáte online, telefonicky nebo na pobočce.
Mobilní aplikace Mobilní banka
Mobilní bankovnictví Komerční banky Mobilní banka vám umožňuje mít finance vždy pod kontrolou, a to na mobilním telefonu i tabletu. Můžete vyhledávat nejbližší bankomaty KB, vytvářet platební příkazy i QR platby, a zobrazit si transakční historii.
K dispozici je široká nabídka dalších funkcí, které jsou rozděleny podle typu operačního systému: Android, iOS nebo Microsoft Windows
Funkce mobilní aplikace
Funkce pro Android
- Ukazatel zůstatku
- Widgety
- Autorizace otiskem prstu
- PUSH notifikace
- Nahrávání dokumentů
Funkce pro iOS
- 3D Touch
- Ukazatel zůstatku
- Biometrika
- PUSH notifikace
- Nahrávání dokumentů
Microsoft
- Blokace platební kartou
- Snadné vložení čísla účtu
- Platba jedním posunutím prstu
- Rychlá akce řádku
- Přehled o důležitých událostech
Výhody mobilní aplikace
- Platební příkazy můžete zadávat i načtením QR kódu
- Aplikaci lze spárovat až se čtyřmi zařízeními
- Okamžitý přehled o vašem účtu
- Aplikace slouží i pro Apple Watch a Android Wear
- Indikace nepovedených plateb v přehledu produktů
Jak si aplikaci sjednat?
Aplikaci Mobilní banka si lze sjednat telefonicky, na pobočce nebo přímo v internetovém bankovnictví Moje Banka – je nutné ji v nastavení bankovnictví povolit a ve svém telefonu mít pro používání zapnuté datové služby.
Reklamní video mobilní aplikace
Instruktážní video, jak na transakce (operační systém Android).
Multibanking
Komerční banka umožňuje ve svém internetovém bankovnictví také tzv. Multibanking – klient si může do internetového bankovnictví Moje banka připojit účty vedené u jiných bank.
Díky tomu získá přehled o svých účtech na jednom místě a pod jedním přihlášením. Všechna data jsou pečlivě zabezpečena systémem Komerční banky.
Připojit můžete účty: Air Bank, České spořitelny a Equa bank, Fio banka, Moneta Money Bank, Wüstenrot, J&T Banky, Banky CREDITAS, Raiffeisenbank, ČSOB a Poštovní spořitelny i slovenské Tatra banky
Multibanking umožňuje kontrolu zůstatků i transakční historie (v počítači i telefonu). Navíc můžete zadávat platby u připojených účtů, přičemž tato funkce je dostupná pouze pro Air Bank, Českou spořitelnu, ČSOB, Equa bank, Raiffeisenbank a J&T Banku. Tato služba je zdarma.
Funkce Multibankingu
- Lze připojit účty v internetovém bankovnictví Moje banka i v Mobilní banka
- Kontrola zůstatku i transakční historie
- Zadávání plateb na jednom místě
Více o Multibankingu se dozvíte v našem podrobném článku Jak funguje Multibanking.
Bezpečnost
Pro ochranu dat ve vašem internetovém bankovnictví slouží nástroj Trusteer Rapport, který si můžete na stránkách banky během několika minut nainstalovat.
Trusteer Rapport je nástroj speciálně zaměřený na ochranu internetového bankovnictví a proti hrozbám phishing (podvržené stránky), malware (škodlivé programy) nebo keylogger (krádež vašeho hesla).
Zabrání tedy získání vašeho hesla a upozorní na podvodné stránky. Po instalaci se objeví jako doplněk vašeho internetového prohlížeče a vaše bankovnictví chrání automaticky.
Bezpečné přihlášení
Komerční banka také spustila novinku, kterou je přihlašování pomocí KB klíče. Ten nahrazuje přihlášení pomocí certifikátu a celý proces významně zjednodušuje. I přesto se jedná o velmi bezpečný způsob přihlášení.
Přihlašování pomocí osobního certifikátu je od 17. 4. 2019 zrušeno. Banka pouze ponechala přihlášení pomocí osobního certifikátu na čipové kartě a firemní certifikát v souboru pro stahování účetních dat.
Jak se přihlásit pomocí KB klíče?
- Nejprve se přihlásíte pomocí svého uživatelského jména
- V telefonu potvrdíte notifikaci z KB klíče a kliknete na Přihlásit
- Potvrdíte PINem, otiskem prstu nebo skenem obličeje
- Nyní jste přihlášeni ve svém internetovém bankovnictví
Podívejte se na video, jak postupovat během přihlašování pomocí KB klíče.
Podpis pomocí KB klíče musíte nejprve nastavit. Podívejte se na instruktážní video, jak na to.
Nejste-li vlastníkem chytrého telefonu, můžete využít funkce Bezpečnostní heslo + SMS. Jedná se o nový způsob přihlášení bez certifikátu.
Výhody a nevýhody
Výhody
- Přehledné a intuitivní bankovnictví
- Přístup chráněn KB klíčem nebo bezpečnostním heslem
- Účty, úvěry, pojištění i investice na jednom místě
- Sjednání spotřebitelských úvěrů i kreditních karet
- Multibanking
Nevýhody
- Vysoké poplatky
- Nízké úrokové sazby
Závěr
Internetové a mobilní bankovnictví Komerční banky je přehledné a snadné na ovládání. Mezi další výhody jednoznačně patří instruktážní videa, která uživatelům vysvětlují, jak bankovnictví používat. Uživatelům může pak přijít vhod Multibanking, který využijí v případě, mají-li účty u více bank a chtějí je spravovat přehledně na jednom místě.
Komerční banka má však i své nevýhody, patří k nim vysoké poplatky za výběry z cizích bankomatů, odchozí platby či výběry na přepážce. Účet u této banky, společně s internetovým bankovnictvím, je vhodný zejména pro ty, kdo raději volí stabilní banku s dlouholetou tradicí.
Komentáře (1)
Další nevýhodou je složitost obsluhování a stálé změny, které lidem mé generace komplikují život!!!