Test zákaznických center bank
Pokud hodnotíme jednotlivé banky, zajímají nás zpravidla poplatky či rozsah nabízených služeb. V tomto testu jsme se netradičně zaměřili na to, jak rychle jsou banky schopny zodpovědět naše dotazy nebo pomoci v případě problémů.
Zákaznická centra bank
Zákaznickým či klientským centrem by měla bez pochyby disponovat každá banka. Zaměstnanci těchto oddělení mají za úkol starat se o své zákazníky tak, aby byli spokojení a neměli potřebu odcházet ke konkurenci.
Pokud má klient nebo zájemce o služby konkrétní banky jakýkoliv dotaz nebo problém, zákaznické centrum by mělo poskytnout rychlou a profesionální odpověď či řešení daného problému.
Jakým způsobem lze zákaznické centrum kontaktovat?
Z principu jsou tu zákaznická centra bank pro nás, pro klienty. Měly by tedy v ideálním případě disponovat více možnostmi, kterými může zákazník dané klientské centrum kontaktovat.
Některé banky můžeme kontaktovat prostřednictvím kontaktního formuláře, jiné prostředníctví online chatu či mobilní aplikace. Téměř každá banka v tuzemsku však disponuje minimálně e-mailovou schránkou či telefonním číslem. Právě na tyto dvě nejčastější možnosti komunikace klienta s bankou jsme se zaměřili v našem testu.
Test e-mailové komunikace
Výhodou e-mailové komunikace je to, že zprávu můžeme odeslat ve dne v noci. Záleží však hlavně na tom, za jak dlouho se banka uráčí nám odpovědět.
V rámci tohoto testu jsme patnácti tuzemským bankám zaslali e-mailem dva dotazy. Pro co největší objektivitu testu jsme všechny dotazy zaslali ve stejný čas v dopoledních hodinách pracovního dne.
Časové hodnoty v závorkách u jednotlivých bank znamenají, za jak dlouho nám jednotlivé banky odpověděly na naše dotazy.
Výsledky 1. pokusu
- Komerční banka (1h 12m)
- mBank (2h 34m)
- Air Bank (5h 9m)
- Moneta (5h 34m)
- Raiffeisenbank (5h 37m)
- Fio banka (7h 39m)
- ČSOB (23h 50m)
- UniCredit Bank (24h 53m)
- Banka CREDITAS (28h 23m)
- Česká spořitelna (33h)
- Oberbank (nezodpovězeno)
Výsledky 2. pokusu
- Fio banka (21 minut)
- UniCredit Bank (48 minut)
- Komerční banka (1h 4m)
- Moneta (1h 27m)
- Oberbank (1h 40m)
- Air Bank (5h 5m)
- Raiffeisenbank (9h 10m)
- Banka CREDITAS (20h 16m)
- Česká spořitelna (26h 23m)
- ČSOB (26h 28m)
- mBank (4 dny)
Zhodnocení
Jak je patrné z výsledků obou pokusů, doba čekání na odpověď se napříč bankami výrazně liší. Velmi dobře si vedla Komeční banka, Air Bank či Moneta.
Na chvostu naopak skončila banka Banka CREDITAS, Česká spořitelna a ČSOB. Všechny tyto banky odpověděly na náš dotaz až následující den. I přes nadějný start nemůžeme pochválit ani mBank, která ve druhém pokusu odpověděla až za dlouhé 4 dny. Oberbank v rámci prvního pokusu neodpověděla vůbec.
Infolinka
Pokud potřebujete kontaktovat svou banku a nemůžete se vydat osobně na pobočku, pravděpodobně si vyhledáte telefonní číslo infolinky a zavoláte. Zároveň budete doufat, že se z druhé strany neozve ono známé "Omlouváme se, ale dovolali jste se mimo pracovní dobu, zkuste to v …".
V jaké bance se vám to stane nejčastěji se dozvíte ve srovnání níže. Hodnota v závorce znamená, kolik hodin v týdnu se do konkrétní banky dovoláte. Čím více, tím samozřejmě lépe.
Dostupnost infolinky
- Česká spořitelna (Nonstop)
- mBank (Nonstop)
- Moneta (Nonstop)
- Raiffeisenbank (105 hodin)
- UniCredit Bank (105 hodin)
- ČSOB (103 hodin)
- Komerční banka (103 hodin)
- Air Bank (84 hodin)
- Banka CREDITAS (84 hodin)
- Fio banka (40 hodin)
- Oberbank (Neposkytuje)
Zhodnocení
Zmíněnou hlášku o momentální nedostupnosti infolinky byste nikdy neměli slyšet v České spořitelně, mBank a v Monetě. Do těchto bank se totiž dovoláte nonstop, klidně i v neděli ve 2 ráno. Nejčastěji naopak nepořídíte ve Fio bance.
Oberbank jako jediná infolinkou vůbec nedisponuje. K dispozici je zde pouze servisní linka internetového bankovnictví.
Závěr
Pokud svou banku kontaktujete za pomoci e-mailu, téměř vždy obdržíte odpověď nejpozději do následujícího pracovního dne. Pokud chcete využít infolinku, nejdříve si zjistěte, zda je momentálně dostupná. Největší šanci budete mít v pracovní dny v dopoledních a odpoledních hodinách.
Konkrétní časy, kdy se do jednotlivých bank dovoláte, včetně telefonních čísel a e-mailových adres, naleznete v našem článku o kontaktech na banky.
Na úplný závěr můžeme vyhlásit vítěze tohoto testu. Jednoznačně nejlépe si vedla Komerční banka, která na oba dotazy zareagovala v čase kratším než hodina a čtvrt. Zároveň se na infolinku dovoláte po většinu týdne včetně víkendů.
Komentáře